افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی خراسان رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟
سرخط خبرها

امام جمعه اصفهان: معلمان صرفا به تخصص‌آفرینی نپردازند | بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده است

  • کد خبر: ۱۰۷۲۷۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
  • ۲
امام جمعه اصفهان: معلمان صرفا به تخصص‌آفرینی نپردازند | بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده است
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: معلمان توجه کنند و دانش‌آموزان را با اعمال دینی آشنا کنند و صرفا به بحث تخصص آفرینی نپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی اصفهان، اظهار داشت: روز عید فطر را نباید به خوش‌گذرانی طی نکنیم، زیرا نسبت به مورد قبول واقع شدن اعمالمان در ماه رمضان اطمینان نداریم و اگر امید به قبول داریم، آن را باید با شکر تلافی کنیم.

وی افزود: براساس روایات یکی از معیار‌های قبولی روزه‌ها، پرداخت زکات فطریه است و زمان پرداخت آن برای کسانی که نماز عید را اقامه نمی‌کنند تا ظهر روز عید است و برای افرادی که نماز عید را اقامه می‌کنند تا قبل از نماز است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یک از نشانه‌هایی که می‌گوییم دین اسلام دین جامعی است و هم عبادت مالی و هم عبادت جسمانی را شامل می‌شود همین نماز عید فطر است که مؤمن با اقامه نماز وظیفه فردی و با پرداخت زکات وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از افراد معیشت‌شان به سختی افتاده، اما آبروی آن‌ها اقتضا می‌کند در کمک کردن به دیگران، سه اصل مهم که عبارت است از مخفی کمک کردن و سبقت گرفتن و خلوص که طبق آیات قرآن از لزومات کمک کردن است را رعایت کنیم، یعنی نباید انتظار تشکر و جبران کمک را از طرف مقابل داشته باشیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه ۲۴ سوره سجده، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان ناهنجاری‌ها کم‌تر است، باید مراقب باشیم تا بعد از پایان این ماه نیز نسبت به کاهش ناهنجاری‌های خود تلاش کنیم و از خدا بخواهیم بهترین ویژگی‌ها و صفاتی که اهل‌بیت (ع) آن‌ها را داشتند به ما هم بدهد.

وی با اشاره صفات اهل‌بیت (ع) موجود در آیات قرآن، خاطرنشان کرد: دو ویژگی مهم اهل‌بیت (ع) که در قرآن نیز به آن اشاره شده است صبر و یقین دائمی است و از خدا می‌خواهیم مارا مشمول این صفات نماید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دو عمل در این ایام برای کسب یقین توصیه شده است، افزود: ابتدا مذاکره علمی و خصوصا علم به خالق است و راه اصلی آن تفکر یعنی تردد بر ادله خداشناسی است.

مهدوی ادامه داد: علاوه بر آن، تهذب یعنی انجام عمل صالح و توسل توصیه شده است و اگر این موارد رقم بخورد، زمینه وجود یقین در وجودمان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از معرفت نسبت به خداوند، بهترین کار‌ها طلب عافیت است که عبارت است از دو نوع عافیت جسمی و روحی؛ عافیت روحی یعنی انسان در سیر معنوی به جایی برسد که جزو یاران امام زمان (عج) باشد و در زمان ظهور، در رکاب ایشان باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جمع اساتید خطاب به آن‌ها فرمودند لازم است خروجی شما متخصص و متعهد باشند و این نکته‌ای است که نیاز است معلمان هم به آن توجه کنند و دانش‌آموزان را با اعمال دینی آشنا کنند و صرفا به بحث تخصص آفرینی نپردازند.

وی با اشاره به روز قدس ضمن تشکر از مردم نسبت به حضور تماشایی و دشمن‌شکن در راهپیمایی، گفت: این حضور حماسی باعث تقویت مردم فلسطین خواهد شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد عقب‌نشینی مکرر رژیم غاصب صهیونیستی در حملات چندین سال اخیر بودیم و این مورد باعث می‌شود افرادی که به فکر سازش با این رژیم غاصب هستند، تجدید نظر کنند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به عملیات‌های فداکارانه جوانان در فلسطین اشغالی، تصریح کرد: این عملیات‌ها سبب ایجاد سپر دفاعی برای آن‌ها شده است و باعث پیدا کردن اراده مقاومت، تبدیل تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به دفع و شکست‌های پیاپی رژیم غاصب و حامی او یعنی رژیم جنایتکار آمریکا شده است که تمام این شواهد نشان می‌دهد افول و زوالی که رهبر انقلاب اشاره کردند، نزدیک است و روزی خواهد آمد که رژیم کودک‌کش صهیونیستی نه تنها از صحنه روزگار، بلکه از فکر انسان‌ها نیز محو خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
ائمه جمعه و جماعات هم معیشت بسیار سختی دارند.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
سلام بر امام جمعه ی محترم
معلمان صرفا بر تخصص آفرینی تاکید ندارند،مشکلات معیشتی هم از بی تدبیری دولت هاست و ارتباطی به معلمان ندارد. شخصا به این موضوع واقف هستم،این سخنان باید برای مسئولین ایراد شود نه ما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->